mätt i magen...

Pizzan artade sig riktigt gott..
Så här mumsigt bidde de:
mmm...
Egentligen ganska otroligt, jag har lyckats med att göra ingenting i helgen och det bästa med det är att jag faktiskt inte ens har dåligt samvete över det.
Hundarna är trötta å nöjda efter små promenader, och Pan och Bozza har tagit igen allt de inte har lekt på ett halvår så de ligger utslagna på golvet som fluffiga trasmattor.
Själv har jag vart extra duktig och gjort en massa nytta på Travian (webspel) och sovit å myst..
I vanliga fall brukar ja kunna mysa hur mycket som helst, men då kommer de dåliga samvetet som ett brev på posten... Varför är det så?
Varför får man dåligt samvete för att man inte gör en massa saker?
Kräv det att man åker långt bort till någon annans hem för att man inte ska känna av alla måsten?
Jag lider verkligen av det dåliga samvetet konstant när jag är hemma. Och det irriterar mig! Visst, jag kan verkligen vara lat.. men de e ju inge roligt att vara lat när har dåligt samvete, den där irriterande klumpen i magen som vägrar ge med sig fast jag försöker intala mig att jag minsann har rätt att ta det lugnt. Den pockande prestationsångesten som hela tiden säger- Gör mer, gör fler, gör bättre... GAH!! känner hur ngt börjar arbeta upp sig inom mig...Nä!! Ska inte ha dåligt samvete.. det här är min helg!
skönt har det varit i alla fall, åtminstone ingen som sett hur lat ja varit.. ;)
Ska faktiskt ta mig lite i kragen och plocka i diskmaskinen, bidde lite disk efter min pizzabakning.. *skrattar*
Sen tror jag att ja ska ta mig ett bad.. lite lyx med badkar... och min kompis ungar har en massa spännande bubbelskum, skumbubbel, badskum eller vad de nu heter... =)
Måste få fundera lite, har just nu en massa företagsideér och jobbfunderingar att grunna på.
Vill jobba med nånting nytt, som jag inte gjort tidigare.. tror att det är nyttigt för mig just nu, kliva av de gamla hjulspåren lite.
Ge mig ideér, ge mig jobb, ge mig funderingar!
höres.. // revz

Kommentarer
Postat av: sandra

är det något jag hatar så är det dåligt samvete..:(

pizzan såg jättegod ut!!! :)

2009-11-07 @ 21:10:28
URL: http://sandrabnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0